Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Grabowski: Decyzja woj. kujawsko-pomorskiego dla nas kuriozalna

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
29-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Grabowski: Decyzja woj. kujawsko-pomorskiego dla nas kuriozalna
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego unieważnił postępowanie na obsługę linii zelektryfikowanych od grudnia 2013 r. do grudnia 2015 r. – Dla nas to kuriozalna decyzja, przecież oferty były niższe od oczekiwań – komentuje Damian Grabowski, prezes Arrivy RP. Przewoźnik nie wyklucza działań prawnych.

Jak wyjaśnia Urząd Marszałkowski, w przypadku zaciągnięcia zobowiązań na kwoty podane w przetargu na obsługę linii zelektryfikowanych, nie starczyłoby środków na pozostałe przewozy kolejowe, w tym zwłaszcza obsługę połączeń w ramach projektu BiT-City. Jednocześnie jednak – co jest zaskakujące – złożone oferty są niższe od wcześniej szacowanej wartości zamówienia, podanej w zarządzeniu marszałka o wszczęciu tego postępowania i zapisanej w Wieloletniej Prognozie Finansowej.

Arriva, która złożyła tańszą ofertę od Przewozów Regionalnych w dwóch z trzech części przetargu, jest zaskoczona takim rozwojem spraw. – Oferty są przecież tańsze od tych, które były podane w zarządzeniu marszałka. Do tego województwo oszczędziłoby ok. 5 mln zł rocznie w porównaniu do tego, co obecnie płacą Przewozom Regionalnym – stwierdza Damian Grabowski, prezes przewoźnika. Jak zauważa, podana w uzasadnieniu przez Urząd Marszałkowski kwota zobowiązań, które trzeba byłoby zaciągnąć dla realizacji zamówienia, jest przeszacowana, jeśli wziąć pod uwagę najtańsze oferty złożone w przetargu.

– Dla nas jest to dziwna, kuriozalna decyzja. Wiadomo, że kolejny przetarg, raczej bez podziału na pakiety, nie będzie w pełni sprawiedliwy – przekonuje Grabowski. Jego słowa nie są pozbawione racji: kolejne postępowanie będzie ogłoszone już z niewielkim wyprzedzeniem względem terminu obowiązywania umowy, a w dodatku konkurencja poznała już dokładne ceny.

Arriva nie wyklucza dalszych działań prawnych. – Jesteśmy w kontakcie z prawnikami – mówi Damian Grabowski. Decyzje w tej sprawie zapadną jeszcze w tym tygodniu – na początku przyszłego mija termin na składanie ewentualnych odwołań do KIO.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Arriva widzi perspektywy przed polskim rynkiem

Biznes

Jeszcze więcej Stadlerów GTW w Czechach [zdjęcia]

Tabor i technika

Jeszcze więcej Stadlerów GTW w Czechach [zdjęcia]

Michał Szymajda 16 kwietnia 2024

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Arriva widzi perspektywy przed polskim rynkiem

Biznes

Jeszcze więcej Stadlerów GTW w Czechach [zdjęcia]

Tabor i technika

Jeszcze więcej Stadlerów GTW w Czechach [zdjęcia]

Michał Szymajda 16 kwietnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5